петак, 30. октобар 2020.

Капитација на мала врата



Модел финансирања по глави ученика или тзв. капитациони модел је изазвао буру онда када се појавио 2014 године . Био је то још један од начина да се исцеди сува дреновина  из српске просвете. И од једном како је ниоткуда дошла тако је и нестала ова прича о моделу који би довео до неједнаког плаћања просветних радника због различитог броја ученика по одељењу.

Но, да ли је заиста Министарство просвете одустало од овог модела или га из прикрајка и даље форсира а да ми тога нисмо ни свесни ?

Недавно је донето Стручно упутство о формирању одељења за 2020/21 годину које је требало да уведе ред у формирање одељења изборних предмета и програма а што је довело до великог отпора Цркве и невладиних организација па је одложено у погледу верске наставе и грађанског васпитања али је остало у погледу страних језика и других изборних предмета и програма.

Погледајте оригиналну слику

У почетку се сматрало да се ово Упутство односи само на стране језике као изборне предмета али "креативним" тумачењима просветних управа оно је проширено и на стране језике као обавезне предмете. Уместо прихватања група од 15 до 30 ученика отпочело се са незаконитом поделом броја ученика на нивоу разреда дељено са 30 што је имало за последицу да се преко ноћи десило да се норме наставника страних језика смање и за 50% !!!

Даљим анализама дописа министарства просвете поводом овог Упутства у којима се наводи да се за сада ово упутство односи само на изборне премете и стране језике дошли  смо до закључка да ће се исти модел проширивати и на друге предмете који се не деле на групе у које могу спадати и математика, српски језик и књижевност који такође имају писмене задатке и фонд од 18 часова недељно, и да се то више и не крије !!!

Нема коментара:

Постави коментар